Treehousy se nachází přímo v přírodním parku Ještěd v bezprostřední blízkosti sítě turistických tras. Připravili jsme pro vás několik návrhů na výlet.

1. Vzhůru na Ještěd

Pěší výlet Hřebenovkou na Vrchol Ještědu:
Délka trasy: 4,3 km
Převýšení: 385 m
Trvání: 1:51 h
Trvání vč. občerstvení a cesty zpět: 4:00 h
Náročnost: mírná

Od treehouse vycházíme lesní cestou podél lesa. Po cca 200 m se cesta napojuje na zpevněnou lesní cestu Ještědská Hřebenovka. Z ní po asi 100 m je možné odbočit vlevo na nedaleké Dánské kameny. Ty tvoří strmý skalní útvar vzdálený od hřebenovky do 150 m. Bohužel výhled z něj silně omezuje vzrostlá vegetace. Mohutnými Ještědskými hvozdy pokračujeme po pohodlné cestě, až po 2,4 km se dostaneme do horského sedla Na Výpřeži, kde přejdeme frekventovanou hlavní silnici z Liberce do Českého Dubu a dále pokračujeme po asfaltce vedoucí k hotelu na vrcholu Ještědu. Tu po 350 m opustíme lesní cestou vpravo a dále již stoupáme lesy po naučné stezce terasy Ještědu. Se stoupající nadmořskou výškou lesní porost řídne a zvolna se otevírají výhledy na obě strany hřebenu. Na severu vystupují mohutné hřebeny Jizerských hor a na jihu zase homole vrchů Ralské pahorkatiny. V závěrečném úseku je stoupání čím dál, tím prudší, a vrcholí po překonání 4 km cesty, kde se po přelezení silničního svodidla ocitneme zpět na silnici vedoucí na vrchol. My ji však přejdeme a dále pokračujeme závěrečných 300 m klečovým porostem a jeřabinami, typickými pro jižní strany Ještědského hřebene. Záhy cesta vyústí na vyhlídku pod parkovištěm na vrcholu hory. Přímo zde nás čeká osvěžení v kiosku nebo můžeme pokračovat do hotelové restaurace. Při tom se můžeme kochat úžasnými výhledy na všechny světové strany. Na severu spatříme krajské město Liberec pod úpatím jižních svahů Jizerských hor. Jejich vrcholy se nachází zhruba o 100 m výš, než my. Jizerky plynule přechází k hřebenům Krkonoš, našich nejvyšších hor. Za nimi spatříme při dobrých podmínkách Orlické hory. Na západ od Ještědu uvidíme panoráma Českého středohoří s dominantní Milešovkou. Mírně jižně potom nezaměnitelnou siluetu Bezdězu a památné hory Říp. Severněji Lužické hory a ještě více na sever mohutný dým stoupající z Polské elektrárny poblíž rozsáhlého hnědouhelného dolu Turów.

Velmi doporučujeme výlet na vrchol Ještědu spojit s projížďkou cestou zpět na koloběžkách, jejichž pomocí můžete absolvovat prakticky celou zpáteční cestu až k treehousu. Výlet potom můžete příjemně zakončit například relaxací v sauně.

• 2. Pěšky na pivo na Semering

Pěší trasa za občerstvením v Zájezdním hostinci Semering
Délka trasy: 1,5 km
Přenížení: 35 m
Trvání cesty tam: 0:35 h
Náročnost: mírná

Nejbližší občerstvení se nachází v dochozí vzdálenosti přibližně 30 minut od treehouse. V případě, že zatoužíte po České domácí kuchyni, neobvyklém prostředí nebo prostě chcete zajít na pivo, máte možnost navštívit restauraci Zájezdní Hostinec Semering. Restaurace se nachází u odbočky ze silnice Český Dub – Liberec v místech, kde silnice opouští les. Disponuje venkovním posezením u rybníčku, dětským koutkem; pořádají se zde různé akce, pravidelně zde hraje živá hudba. Nevšednost restaurace jistě dotváří i krokodýl, kterého majitelé chovají v suterénu objektu. Jistě se však můžete těšit na autentickou vesnickou kuchyni a opravdu pořádné porce.
Cestu můžete zahájit u treehouse po přístupové cestě směrem do Křižan nebo si ji zkrátit přímo dolů lesem, až na jeho spodním kraji narazíte na polní cestu, po níž se vydáte doleva. Pokračujete asi 500 m, než cesta vyústí na asfaltovou místní komunikaci obce Křižany. Zde zabočíte vpravo dolů a po asi 80 m, ještě před prvním domem odbočíte vlevo. Po několika metrech, ihned za potokem, zabočíte vpravo a po polní cestě pokračujete přes pastvinu přímo vzhůru, kde za lesíkem je již náš očekávaný cíl. Z pochopitelných důvodů uvádíme pouze čas cesty tam, návrat již samozřejmě závisí na každém z vás.

Další aktivity v okolí treehousu

Kryštofovo údolí

Přímo od treehousu se můžete vydat do nedalekého Kryštofova údolí pohodlnou cestou s neobvyklými malebnými ...
Cyklistika v okolí Treehouse Ještěd

Cyklistika

Příznivci jízdy na kolech si u nás přijdou na své. Od treehousu můžete zvolit náročnější trasy ...